Poradna

Já, Závod na 20 Km, Krušné hory

      Na Vámi položené dotazy odpovídá Jana Škramlíková, DiS.

      Výživový poradce a sportovní dietolog
      Kondiční trenérka a instruktorka fitness

      Aktivní sportovkyně

    

      Zajímavé články a rady ohledně výživy a sportu naleznete ZDE.




(povinný údaj - nebude zobrazen)

« 1 2 3 »
29.03.2013 Dobrý den,chtěla bych Vás poprosit jestli by jste mi poradila vážím 86kg a měřím 165cm a vyzkoušela jsem opravdu všechno i jídelníček jsem si upravila,ale váha se ani nehne nevím co bych pro to už měla víc udělat děkuji.Štěpánka
Dobrý den,

ráda bych Vám řekla, kde je problém, ale to jde po internetu jen stěží. Ke stanovení problému ve stravování je zapotřebí spousta informací. jak jsou: věk, stravovací zvyklosti, genetické zatížení, váhová křivka od dětství, zdravotní stav, absolvované diety, hladovky, léky na hubnutí, dále pak Váš současný jídelníček atd. Takže pokud chcete svůj problém vyřešit, zvažte alespoň jednu návštěvu ve výživové poradně. Pokud už problém s váhou řešíte déle, ale nebude stačit laické zlepšení jídelníčku a zbytečně se budete trápit doma. Někdy stačí pár rad od odborníka na výživu, aby došlo ke zlepšení.
06.03.2013 Dobrý den,

chtěla bych se zeptat, jaká je doporučená porce přílohy k obědu (obiloviny, těstoviny, brambory apod.) při udržování váhy?

Děkuji za odpověd. Eliška M.
Dobrý den,

pro ženu, která si chce udržovat hmotnost, ne redukovat, je množství obilovin v nevařeném stavu k hlavnímu jídlu 60g. Brambory v nevařeném stavu 230 - 250g
12.02.2013 Dobrý den,
chtěla jsem si koupit tu očistnou kúru DETOX od firmy Ortis, jak jste doporučovala tady někomu v roce 2011, ale již není na trhu. Doporučila byste mi nějakou jinou, která je účinná a je cenově přijatelná? Děkuji moc a přeji hezký den.
Jana
Dobrý den, omlouvám se, všimla jsem si dotazu pozdě, takže teď už je to vyřešené.
09.11.2012 Dobrý den, prosím zda byste mi nesdělila, jaká tepová frekvence je ideální pro spalování tuků. Na internetu i v odborné literatuře jsou rozporuplné informace, v jednom případě je to 60% maximální tepové frekvence, v jiných případech znějí rady na aerobní trénink kolem 75, někdy i 80% MTF. Jakou TF bych tedy měl tedy mít při pohybové aktivitě pro hubnutí?
Pro info věk 38, váha 89, běhám 3x týdně asi 50 minut + 1 x týdně plavání + lehce posilovna.
Dobrý den při výpočtu TF není moc důležitý věk ani váha, ale rozhodující je minimální a maximální TF. Obě hodnoty si změřte. Z rozdílu, mezi minimální a maximální TF vypočítejte 60 a 70% a výsledná čísla připočtěte k minimální TF. Tak získáte ideální rozmezí TF na spalování tuku.
14.09.2012 Dobrý den,
jak by měl správně vypadat pohybový plán při redukci váhy? Byla jsem u nutriční terapeutky, která mi sestavila jídelníček na týden, dala příklad ukázkového jídelníčku, ale s pohybem mi vlastně vůbec neporadila. Prý se mám hýbat co to půjde....Chtěla bych pohyb také zařadit do svých aktivit, ale potřebovala bych vědět jaký a kolik. Ještě bych jen chtěla podotknout, že mám sníženou funkci štítné žlázy. Moc děkuji za Vaši odpověď.
Jana, Plzeň
Dobrý den, ideální pohybový plán je spojení silového a aerobního cvičení. Silové cvičení, například ve fitness je vhodné na posílení pohybového a svalového aparátu a na budování svalové hmoty, která zrychluje bazální metabolismus. Při silovém cvičení se ale spotřebovávají především cukry, takže je třeba přidat aerobní cvičení, například rychlou chůzi, rotoped, eliptický trenažér,při kterém se spotřebovává zásobní tuk. Ideální je se rozehřát 5 -10 mintut aerobní aktivitou, poté se protáhnout, 30 -40 minut se věnovat silovému cvičení a na to hned po té napojit 20 - 30 minut aerobní aktivity. Takto složený trénink je vhodné absolvovat 3 - 5x týdně. Na začátku, pokud nejste zvyklá na pohyb je dobré začít 2x týdně tento trénink a doplnit ho různými volnočasovými aktivitami (procházky, plavání, jízda na kole...)Poté postupně zvyšovat počet tréninků.
« 1 2 3 »